среда, 5 июня 2019 г.

გაკვეთილის გეგმა მე-5 კლასი ,,ბუნება"



გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი: გორგაძე  თამარ
პირადი ნომერი  61006034685
საგანი:ბუნებისმეტყველება
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი/ მე-5
გაკვეთილის ტიპი: სამოდელო/პრობლემაზე ორიენტირებული
მოსწავლეთა რაოდენობა:  13/   სსსმ-0
            გაკვეთილის თემა:ეკოსისტემები

გაკვეთილის მიზანი:    მოსწავლეები

1.შეძლებენ პრობლემის იდენტიფიცირება;

2.დაასახელებენ პრობლემის გამომწვევ მიზეზებს;

3.იმსჯელებენ და მოიყვანენ არგუმენტებს მოსწავლემ შეძლოს ამოიცნოს გარემოში ხელოვნური და ბუნებრივი ეკოსისტემა.გაიაზროს ეკოსისტემის ცნება,იმსჯელოს გარემოს არაცოცხალ კომპონენტებზე(სინათლე,ტემპერატურა,ტენი).მოსწავლემ განსაზღვროს წითელი წიგნისა და წითელი ნუსხის მნიშვნელობა საქართველოსთვის და მთელი მსოფლიოს ბიომრავალფეროვნების შენარჩუნებისთვის.აღნიშნული მეთოდი ხელს შეუწყობს ურთიერთ თანამშრომლობას და შემოქმედობითობას.

 

 

გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნულ სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან:

 

ბუნ.V.3.მოსწავლემ უნდა შეძლოს ტიპობრივი ეკოსისტემების  დახასიათება და ბიომრავალფეროვნების შენარჩუნების მნიშვნელობაზე მსჯელობა.

ბუნ.V.2.მოსწავლემ უნდა შეძლოს ორგანიზმებისათვის შეგუებულობების მნიშვნელობაზე მსჯელობა.









N
აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები (დაასაბუთეთ შინაარსობრივი  რესურსების მიზანშეწონილობა სასწავლო მიზანტან მიმართებით)

დრო (წთ)

1

შესავალი საუბარი, საორგანიზაციო საკითხები,გაკვეთილის მიზნის გაცნობა.არსებული ცოდნის გააქტიურება
ვიცი-მინდა ვიცოდე (იხ.დანართიN1)
ინდივიდუალური
წინასწარ მომზადებული ცხრილი
5წთ
2



ჯგუფებად დაყოფა.პრეზენტაცია. მოსწავლეები წარმოაჩენენ ვიდეო მასალას,სლაიდებს , რომელიც მათ თვითონ შექმნეს ეკოსისტემის შესახებ.
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა (იხ.დანართიN2)

ჯგუფური
Power-point-ში მომზადებული მასალები.კომპიუტერი,პროექტორი.
18წთ
3



ილუსტრაციებზე მუშაობა
მოსწავლეებს დავყოფ ჯგუფებად თითოეულ ჯგუფების კომპლექტს.ჯგუფში მოსწავლეები აღწერენ ფოტოს,შემდეგ ერთმანეთს უზიარებენ მოსაზრებებს,ალაგებენ ფოტოებს რიგრიგობით და ქმნიან საკუთარ ,,პარაგრაფს“.წარმოადგენენ პრეზენტაციას,პრეზენტატორს მოსწავლეები უსვამენ შეკითხვებს.საბოლოოდ მასწავლებელი ვაჯამებ აქტივობას,რომელი თანმიმდევრობა იყო სწორი,რომელი პარაგრაფი იყო ყველაზე ზუსტი,ამომწურავი და გასაგები.
,,შექმენი შენი პარაგრაფი’’
შეფასების  რუბრიკა (იხ.დანართი N3)
მცირერიცხოვანი ჯგუფები
თემასთან დაკავშირებული სურათები
14 წთ
5



დასკვნის გამოტანა. შეჯამება.



 6 წთ
6
შეფასება(შეფასების რუბრის საშუალები)  დავალების მიცემა,მოსწავლეებმა მოიძიონ ინფორმაცია ,,ადამიანის საქმიანობა:გარემოს დაჭუჭყიანება“



2 წთ
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:მოსწავლე ამოიცნობს საქართველოსათვის ტიპობრივ ეკოსისტემას(ტყე,მდელო,მთა)მათში გავრცელებული მცენარეებისა და ცხოველების მიხედვით.მოსწავლე მსჯელობს წითელ წიგნსა და წითელ ნუსხაში არსებულ საკითხებზე.აღწერს გადაშენების პირას მყოფ ორგანიზმებზე.აკავშირებს ორგანიზმების გარეგნულ ნიშან-თვისებებს საბინადრო გარემოსთან და ასაბუთებს მათ მნიშვნელობას გარემოსთან შეგუების თვალსაზრისით. ორგანიზმებს  შორის არსებული  მრავალმხრივი ურთიერთობების გათვალისწინებით,მსჯელობს ბიომრავალფეროვნების შენარჩუნების მნიშვნელობაზე ადამიანისა და გარემოსათვის.


შეფასება:  დანართი N1                                            მოსწავლის სახ,გვარი ----------------------------
             ვიცი
        მინდა ვიცოდე

                                                                                   




 


   დანართი N2  პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები
ცუდი(1)
საშუალო(2)
კარგი(3)
თემის გასაგებად წარმოდგენა



ინფორმაციის ფლობის უნარი(ადეკვატური კითხვა-პასუხი)



დროის ლიმიტის დაცვა



ჯამი










დანართი N3  ჯგუფური მუშაობის  შეფასების რუბრიკა

ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია
   1
ჯგუფის წევრები  უსმენენ ერთმანეთს 
   2
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
   2
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას,აკეთებს  დასკვნებს
   2
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
   2
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
   1

ხელმოწერა:

თარიღი:

Комментариев нет:

Отправить комментарий