ადამიანი და გარემო, გაკვეთილზე გამოყენებული ლინკი


1. გაკვეთილის თემა:
ადამიანი და გარემო
2. გაკვეთილის ტიპი
პრობლემაზე ორიენტირებული გაკვეთილი
3. გაკვეთილის სასწავლო მიზნები

გაანალიზებენ ინფორმაციას: ანთროპოგენური ფაქტორის უარყოფითი გავლენა გარემოზე .
იმსჯელებენ: რა უარყოფით გავლენას ახდენს ადამიანი ქალაქზე,სოფლებსა თუ მთებზე,რამდენად გააზრებულად თუ გაუაზრებლად მოქმედებს მათზე.
 შეძლებენ : მიღებული ცოდნის მნიშვნელობის და პრაქტიკული სარგებელის განსაზღვრას
4. მოსალოდნელი შედეგები
მოსწავლეები გაეცნობიან ადამიანის მიერ გარემოზე პირდაპირი თუ ირიბი ზემოქმედებით გამოწვეულ დადებით თუ უარყოთით შედეგებს,გაანალიზებენ,თუ რა როლი აქვს დღესდღეობით ადამიანებს გაერმოს დაბინძურებისა და განადგურების საქმეში.

5. ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
ბიოლ.IX.9.მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს ეკოლოგიური ფაქტორების მნიშვნელობა ეკოსისტემის ფორმირებისათვის და იმსჯელოს გარემოსდაცვით პრობლემებზე.
·         აგროვებს ინფორმაციას ლოკალურ ეკოსისტემაზე ანთროპოგენური ფაქტორების ზემოქმედების შესახებ,წარმოადგენს ნამუშევარს სხვადასხვა ხერხით,გამოთქვამს მოსაზრებებს ამ პრობლემების თავიდან აცილების გზების შესახებ.
·         აანალიზებს გარემოს დაბინძურების შედეგად წარმოქმნილ რისკებს,ასახელებს მაგალითებს.
ბიოლ.IX.8.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ეკოსისტემაში მიმდინარე ნივთიერებათა მიმოქცევა და ენერგიის ცვლის პროცესები.
  • მოიძევს ინფორმაციას ლოკალურ გარემოში არსებულ დამაბინძურებელი ნივთიერებებეის შესახებ და სქემატურად გამისახავს ეკოსისტემაში ამ ნივთიერებების მმიმოქცევასა და დაგროვებას.
რესურსი
წიგნი,დაფა,პროექტორი ,ფორმატები,მარკერი, კომპიუტერი

მუშაობის ფორმა/დრო
ინდივიდუალური,ჯგუფური.     45 წუთი.
6. წინარე ცოდნა, უნარები, გამოცდილება
ცოდნა
·         კვებითი კავშირები ეკოსტემაში, 
·         ნივთიერებათა წრებრუნვა, 
·         როგორ არღვევს ადამიანი კვებით ქსელებს,
·         გარემოს დაბინძურება, 


უნარები:
·         ჯგუფური მუშაობის, თანამშრომლობის;
·         პრეზენტაციის;
·         კრიტიკული აზროვნების;
·         მსჯელობისა და გადაწყვეტილების მიღების.


7. თანმიმდევრობა
(აქტივობა და დრო)
     ---,გამოწვევა“--8 წთ.
აქტივობა 1  საორგანიზაციო საკითხები და ჯგუფების ფორმირება.-2წთ
აქტივობა 2  გაკვეთილის მიზნის და შესაბამისი მოლოდინის განსაზღვრა, წინარე ცოდნის გააქტიურება დამოსწავლეების  მოსაზრებების დაფიქსირება დაფაზე,პოზიტიური გარემოს შექმნა და მოტივაციის გაღვივება
   წინარე ცოდნის შემოწმების მიზნით ვწერ დაფაზე რამდენიმე სიტყვას და ვთხოვ მოსწავლეებს მოიფიქრონ რა კავშირია ამ სიტყვებსშორის(ადამიანი,ეკოსისტემა,ავტომობილი,ეროზია,გამონაბოლქვი,წითელი წიგნი,ნარჩენები და სხვა)             -3წთ


აქტივობა 3    ვიდეო მასალის ჩვენება                                    -3წთ


 - შინაარსის რეალიზება-მოსწავლეთა წინარე ცოდნის დაკავშირება ახალ თემასთან,შედარება,რამდენად გამართლდა გამოთქმული ვარაუდები.----10 წთ.
  ჯგუფებს ვახსენებ ჯგუფური მუშაობის წესებს და ვაძლევ ტექსტს წასაკითხად.შემდეგ ვეუბნები გამოკვეთონ ის პრობლემები, რომლებიც ტექსტის წაკითხვის შემდეგ გამოიკვეთა.





საკითხის ანალიზი ჯგუფებში და ნამუშევრების პრეზენტაცია-20წთ.
შევქმნი სამ ჯგუფს და
მოსწავლეებს წინასწარ  ვეუბნები,რომ პრეზენტაციის წარდგენისთვის განკუთვნილი დრო ჯგუფებისთვის 4-4  წუთია,მუშაობისთვის კი საერთო დრო 8 წუთი.ვთხოვ მუშაობის პროცესში გამოიყენონ აქტივობა  ,,ცერა თითის ეფექტი“


აღწერეთ: მათი სიტყვებით აღწერონ პრობლემა ,რომელიც ადამიანის ზემოქმედებით არის გამოწვეული.რამდენად ცნობილია ეს პრობლემა მათთვის.
შეადარეთ: რამდენად მსგავსია  დაბინძურების მიზეზები.დაასახელონ დაბინძურების გამომწვევი მიზეზები.
გაანალიზეთ: როგორ მოქმედებს ადამიანის საქმიანობა გარემომცველ ბუნებაზე,ადამიანის ჯანმრთელობაზე.
გამოიყენეთ: სხვა საგნებში მიღებული ცოდნა და დაუკავშირეთ არსებულ ცოდნას.
დაიცავით: მოსწავლეებს დავუსვამ კითხვებს:რა გზები არსებობს პრობლემის გადასაჭრელად?რა ღონისძიებებს დასახავთ გარემოს დასაცავად? .
აქტივობა  4 -ჯგუფები მუშაობენ დავალებებზე.ამ პერიოდში ვაკვირდები მოსწავლეთა ჩართულობას,თანამშრომლობას და ვავსებ წინასწარ მომზადებულ ჯგუფური მუშაობის რუბრიკას. ამასთან მოსწამლეებს დავურიგებ თვითშეფასების რუბრიკებს ,მოსწავლეები აღნიშნულ რუბრიკას შეავსებენ ადგილზე.
აქტივობა 5   12წთ--მოსწავლეები ახდენენ ნამუშევრების წარდგენას.ჯგუფები უსმენენ ერთმანეთს და საჭიროების შემთხვევაში აფიქსირებენ განსხვავებულ მოსაზრებებს.ახდენენ ურთიერთშეფასებას.

შეჯამება-შეფასება--  8 წთ  -მთავარი იდეების შეჯამება,მიღებული ცოდნის პრაქტიკული სარგებელის განსაზღვრა, გაკვეთილის პროცესის და სწავლის შეფასება -თვითშეფასება. 






                                     ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა


კრიტერიუმები
არასდროს
1-5
ხშირად
6-8
ყოველთვის
9-10
1
ჯგუფური მუშაობის წესების დაცვა
არ ან ვერ იცავს ჯგუფური მუშაობის წესებს
ხშირად იცავს ჯგუფური მუშაობის წესებს
ყოველთვის იცავს ჯგუფური მუშაობის წესებს
2
ურთიერთ დახმარება,
თანამშრომლობა, აზრის გაზიარება
არ ან ვერ თანამშრომლობს ჯგუფში, ვერ ეხმარება ჯგუფის წევრებს, ვერ ან არ უზიარებს აზრებს სხვებს
ხშირად თანამშრომლობს ჯგუფში, ეხმარება ჯგუფის წევრებს,უზიარებს აზრებს სხვებს
ყოველთვის თანამშრომლობს ჯგუფში, ეხმარება ჯგუფის წევრებს,უზიარებს აზრებს სხვებს
3
ინსტრუქციის მოსმენა, გაგება, სამუშაოს შესრულება
ისმენს და ვერ  იგებს ინსტრუქციას,ვერ ასრულებსსამუშაოს
ისმენს და იგებს ინსტრუქციას,ასრულებს სამუშაოს ნაწილობრივ
ყოველ ჯერზე ისმენს და იგებს ინსტრუქციას,ასრულებს სამუშაოსსრულყოფილად
4
დროის ლიმიტის დაცვა
ვერ იცავს დროის ლიმიტს
ნაწილობრივ იცავს დროის ლიმიტს
ყოველთვის იცავს დროის ლიმიტს

გაკვეთილზე გამოყენებული ლინკი:

https://drive.google.com/file/d/1QHE6SK6Tvv_29s8LQbhTHJTbDCbweg4c/view?usp=sharing

Комментариев нет:

Отправить комментарий